Mycie samochodu

Mycie samochodu1W auto detailingu jest to wieloetapowy cykl zabiegów, rozpoczynający się od nałożenia piany aktywnej na samochód (prewash – mycie wstępne). Profesjonalna piana aktywna ma neutralne pH i jest bezpieczna dla lakieru i elementów plastikowych nadwozia oraz elementów chromowanych. Pozwala ona na wstępne zmycie bieżącego brudu, umożliwiając poprawne i bezpieczne umycie auta szamponem.

Pierwszą, najistotniejszą rzeczą do umycia są koła i nadkola. Uzasadnieniem dla takiej kolejności jest fakt, że wypłukiwanie piasku i błota z nadkól po umyciu lakieru spowodowałoby osadzanie się na czystym lakierze znacznych ilości brudu. Nadkola płuczemy niezwykle starannie, nie oszczędzając przy tym wody pod wysokim ciśnieniem.

Mycie kół pojazdu polega na kilkuetapowemu czyszczeniu. Koła są jednych z najtrudniejszych części samochodu do utrzymania w czystości i zabezpieczenia, osadza się na nich pył z klocków hamulcowych oraz brud unoszony z nawierzchni (asfalt, smoła). Po spłukaniu pierwszej warstwy zanieczyszczeń oceniamy rodzaj zanieczyszczenia pozostały na kołach. Do usuwania zanieczyszczeń używamy specjalnego żelu rozpuszczającego osady i wbite w powierzchnię lakieru na feldze cząsteczki metaliczne oraz preparaty do usuwania smoły i asfaltu. W końcowym etapie felga może być także wyglinkowana i odpowiednio zabezpieczona.
Mycie samochodu3
Przy użyciu systemu dwóch wiader z zamontowanymi separatorami brudu Grit Guard, bezpiecznej rękawicy wykonanej z wełny i szamponu o neutralnym pH, możemy bardzo dokładnie i bezpiczenie umyć samochód. Trudno dostępne miejsca nadwozia, takie jak okolice emblematów, plastikowych elementów zderzaków, uszczelek i tym podobnych, czyszczone są miękkimi pędzelkami, celem wydobycia brudu z każdego zakamarku przy pomocy środka APC (All Purpouse Cleaner).

Niezwykle istotnym elementem mycia pojazdu jest dekontaminacja. Jest to proces chemicznego oczyszczania nadwozia wąsko specjalizowanymi środkami do usuwania między innymi śladów smoły i zanieczyszczeń metalicznych, które znajdują się praktycznie na każdym normalnie eksploatowanym samochodzie (szczególnie na polskich drogach).

Ponieważ na etapie mycia pojazdu niemożliwe są do usunięcia intensywne, głębokie zabrudzenia kolejnym krokiem jest glinkowanie pojazdu który to proces oczyszcza powierzchnię z głęboko osadzonych lub wręcz wżartych w lakier mikroskopijnych cząstek brudu, asfaltu, smoły, pozostałości z owadów, soków z drzew, czy też pyłu z klocków hamulcowych. Proces ten zniweluje niepożądane skutki soli drogowej oraz inne zanieczyszczenia, wpływające na chropowatość lakieru. Po takim zabiegu nasz lakier zrobi się gładki i przyjemny w dotyku.